Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / TÜRKÇE EĞİTİMİ / TRK6127 - OKUMA VE BEYİN İLİŞKİSİ
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okuma ve kavram oluşturma sürecinin nörobilişsel ve dilsel temellerini incelemek; sözcük tanıma, anlamlandırma, kavram oluşturma ve okuduğunu anlama süreçlerinin beyindeki işleyişini açıklamak; bu işleyişin sosyokültürel çevre ve kişisel deneyimlerden nasıl etkilendiğini ortaya koymak ve elde edilen bilgilerden hareketle eğitimsel uygulamalara yönelik farkındalık ve strateji kazandırmaktır.
Dersin Kısa İçeriği
Okuma sürecinin nörobilişsel ve dilsel temelleri, beyin yapısı ve işleyişi, nöron bağlantıları, sözcük tanıma, anlamlandırma, kavram oluşturma, okuduğunu anlama, erken çocuklukta dil ve kavram edinimi, çevresel ve sosyokültürel etkiler, kuramsal yaklaşımlar, sınıf içi uygulamalar.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
Okuma ve kavram oluşturma süreçlerinin nörobilişsel ve dilsel temellerini açıklayabilme.
2
Sözcük öğrenme ve kavram oluşturma süreçlerinin beyindeki işleyişini değerlendirebilme.
3
Sosyokültürel çevre ve kişisel deneyimlerin kavram oluşturma ve okuma süreçlerine etkilerini tartışabilme.
4
Nörobilişsel ve sosyokültürel bilgiler ışığında dil, kavram gelişimi ve okuma süreçlerini sınıf içi örneklerle ilişkilendirerek eğitimsel uygulama ve öğretim stratejileri tasarlayabilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi