İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK / UTL2010 - PAZARLAMA YÖNETİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Stratejik pazarlama planlaması: Vizyon, misyon, hedefler ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesiA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
2Pazar analizi ve rekabetçi çevrenin değerlendirilmesiA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
3Pazarlama bilgi sistemleri, veri analitiği ve karar destek sistemleriA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
4Tüketici davranışlarının pazarlama yönetimi açısından analiziA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
5Endüstriyel pazarların ve örgütsel satın alma davranışlarının yönetimiA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
6Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma (STP) stratejik yaklaşımlarıA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
7Marka yönetimi ve marka değeri: Stratejik marka konumlandırmaA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
8Yeni ürün geliştirme ve inovasyon yönetimiA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
9Fiyatlandırma stratejileri: rekabetçi fiyatlama, değer temelli fiyatlama, dinamik fiyatlamaA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
10Dağıtım stratejileri: Kanal yönetimi, lojistik ve tedarik zinciri entegrasyonuA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
11Entegre pazarlama iletişimi: Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış promosyonlarıA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
12Dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi ve uluslararası pazarlama stratejileriA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
13Pazarlama planı: Hazırlama, uygulama ve denetim – Genel tekrar ve vaka analizleriA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık
14Pazarlama Yönetimine Giriş: Kavram, kapsam, tarihsel gelişim, pazarlama ilkeleri ile ilişkisiA.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul; Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayıncılık