1 | Nitelikli özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek. | Üniversite hedefleri ve bölüm misyonları ile uyumlu. |
2 | BEP hazırlama‑uygulama ve kanıta dayalı öğretimi programın çekirdeği yapmak. | TYYÇ (Lisans yeterlilikleri); bölüm vizyonları. |
3 | Formal/informal ölçme araçlarıyla veri temelli karar alma kültürü oluşturmak. | TYYÇ; iyi uygulama örnekleri. |
4 | Kapsayıcı ve erişilebilir öğrenme ortamları sağlamak. | MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. |
5 | Zihin, İşitme, Görme, Özel Yetenekliler gibi alanlara özgü uzman yeterlikleri güçlendirmek. | Program misyonları ve alan gereksinimleri. |
6 | Ulusal/uluslararası yayın ve proje çıktılarını artırmak. | Üniversite AR‑GE vizyonu. |
7 | Topluma hizmet ve paydaş iş birliklerini kurumsallaştırmak. | RAM, okul, BİLSEM ve STK iş birlikleri. |
8 | Destekleyici teknolojiler ve erişilebilir içerikleri derslere entegre etmek. | MEB erişilebilirlik ilkeleri, TYYÇ beceriler. |
9 | Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği/ortak dersleri artırmak. | Üniversite vizyonları; uluslararasılaşma hedefleri. |
10 | TYYÇ ve akreditasyonla tam uyumlu bir kalite güvence döngüsü işletmek. | TYYÇ 6. düzey; kalite yönergeleri. |
11 | Mezun izleme ve istihdam göstergelerini düzenli toplamak ve iyileştirme için kullanmak. | Kalite güvencesi ve sürekli iyileştirme. |
12 | Yaşam boyu öğrenme, mesleki etik, liderlik ve mentorluk kültürünü güçlendirmek. | Üniversite/bölüm misyon metinleri, TYYÇ. |