Hedefleri

Özel Eğitim Bölümü

Genel Hedefler

Bu hedef seti; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ve önde gelen üniversitelerin bölüm misyon/vizyon metinleriyle uyumlu olacak şekilde derlenmiştir.

Genel Hedefler

# Hedef Gerekçe / Uyum
1Nitelikli özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek.Üniversite hedefleri ve bölüm misyonları ile uyumlu.
2BEP hazırlama‑uygulama ve kanıta dayalı öğretimi programın çekirdeği yapmak.TYYÇ (Lisans yeterlilikleri); bölüm vizyonları.
3Formal/informal ölçme araçlarıyla veri temelli karar alma kültürü oluşturmak.TYYÇ; iyi uygulama örnekleri.
4Kapsayıcı ve erişilebilir öğrenme ortamları sağlamak.MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği.
5Zihin, İşitme, Görme, Özel Yetenekliler gibi alanlara özgü uzman yeterlikleri güçlendirmek.Program misyonları ve alan gereksinimleri.
6Ulusal/uluslararası yayın ve proje çıktılarını artırmak.Üniversite AR‑GE vizyonu.
7Topluma hizmet ve paydaş iş birliklerini kurumsallaştırmak.RAM, okul, BİLSEM ve STK iş birlikleri.
8Destekleyici teknolojiler ve erişilebilir içerikleri derslere entegre etmek.MEB erişilebilirlik ilkeleri, TYYÇ beceriler.
9Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği/ortak dersleri artırmak.Üniversite vizyonları; uluslararasılaşma hedefleri.
10TYYÇ ve akreditasyonla tam uyumlu bir kalite güvence döngüsü işletmek.TYYÇ 6. düzey; kalite yönergeleri.
11Mezun izleme ve istihdam göstergelerini düzenli toplamak ve iyileştirme için kullanmak.Kalite güvencesi ve sürekli iyileştirme.
12Yaşam boyu öğrenme, mesleki etik, liderlik ve mentorluk kültürünü güçlendirmek.Üniversite/bölüm misyon metinleri, TYYÇ.

Kaynaklar

#AdBağlantı
1TYYÇ — Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri (Temel Alan 14)PDF
2TYYÇ — 6. Düzey (Lisans) Ulusal YeterlilikleriPDF
3MEB — Özel Eğitim Hizmetleri YönetmeliğiPDF

İletişim

Bu hedefler; bölüm kurulları tarafından düzenli aralıklarla gözden geçirilir ve TYYÇ ile MEB mevzuatındaki güncellemelere göre revize edilir.

Son Güncelleme Tarihi:14.08.2025