1 | Metinler arası okuma kavramını kuramsal ve uygulamalı yönleriyle tanımak ve bu alandaki temel yaklaşımları analiz etmek. |
2 | Bilgi verici ve hikâye edici metin türlerini kuramsal çerçevede ele alarak yapısal özelliklerini, işlevlerini ve anlatım biçimlerini karşılaştırmak. |
3 | Farklı tür ve yapıdaki metinler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyerek metinler arası anlam ilişkilerini kurmak. |
4 | ok yönlü ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek üzere metinler arasında bağ kurma, çıkarım yapma ve yeniden anlamlandırma süreçlerini uygulamak. |
5 | Öğrencilerin, metinler arası paylaşım, aktarım, alıntılama, çağrışım ve yeniden yazım gibi ilişkisel okuma biçimlerini analiz edebilmesini sağlamak. |
6 | Metinler arası ilişkiler aracılığıyla yeni anlamlar üretme, alternatif bakış açıları geliştirme ve bu doğrultuda pedagojik çıkarımlarda bulunma yetkinliğini kazandırmak. |
7 | Akademik literatürde yer alan örnek metinler ve araştırmalar üzerinden eleştirel çözümlemeler yapma becerisi kazandırmak. |
8 | Öğrencilerin, edindikleri bilgi ve becerileri sınıf öğretmenliği bağlamında öğretim planlarına ve materyallerine yansıtabilmeleri için kuramsal ve uygulamalı araçlarla donatılmasını sağlamak. |