1 | Metinler arası okuma kavramını kuramsal temelleriyle açıklar. |
2 | Bilgi verici ve hikâye edici metin türlerini tanır ve bu türler arasında karşılaştırmalı analizler yapar. |
3 | Farklı metinler arasında anlamsal, yapısal ve işlevsel ilişkiler kurar. |
4 | Metinler arası okuma yoluyla eleştirel düşünme ve çok yönlü değerlendirme becerilerini geliştirir. |
5 | Metinler arası aktarım, çağrışım, yeniden yazım, alıntılama gibi teknikleri tanır ve uygun örneklerle uygular. |
6 | Farklı türdeki metinleri ilişkilendirerek yeni anlamlar üretir ve alternatif bakış açıları geliştirir. |
7 | Literatürde yer alan örnek metinleri metinler arası bakış açısıyla analiz eder ve yorumlar. |
8 | Metinler arası okuma süreçlerini sınıf öğretmenliği bağlamında öğretim etkinliklerine entegre eder ve uygulamaya dönük materyaller geliştirir. |
9 | Kuramsal bilgi ile uygulamayı birleştirerek metin temelli öğretim tasarımı yapar. |
10 | Sınıf ortamında öğrencilerin metinler arası düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirir. |