Seçmeli Ders
|
EMS0001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
|
2
|
0
|
4
|
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Tür- kiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişisel- leştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim ma- teryali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
|
2
|
0
|
4
|
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dö- nemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
|
2
|
0
|
4
|
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0006 EĞİTİM TARİHİ
|
2
|
0
|
4
|
Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıkların- da) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0007 EĞİTİMDE DRAMA
|
2
|
0
|
4
|
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pe- dagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı
|
Seçmeli Ders
|
EMS0009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
|
2
|
0
|
4
|
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedefl erin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
|
2
|
0
|
4
|
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumla- rı; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0013 KAPSAYICI EĞİTİM
|
2
|
0
|
4
|
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders mater- yallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
|
2
|
0
|
4
|
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finans- manı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden kar- şılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sis- temleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar
|
Seçmeli Ders
|
EMS0016 MİKRO ÖĞRETİM
|
2
|
0
|
4
|
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tu- tum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sı- nırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sını a örnek ders anlatma uygula- maları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0017 MÜZE EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; Türk mü- zeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
|
2
|
0
|
4
|
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortam- larda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğ- renme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının gelişti- rilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA
|
2
|
0
|
4
|
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfreda- ta dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sını arında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
EMS0021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
|
2
|
0
|
4
|
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürüle- bilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın ge- leceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalış- maları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
|
Zorunlu Ders
|
EMZ0005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ
|
2
|
0
|
3
|
Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’n- de eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eği- tim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hede er, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
|
Zorunlu Ders
|
EMZ0006 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
|
2
|
0
|
3
|
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, strate- jileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenme- lerin değerlendirilmesi.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0002 DİNİ MUSİKİ
|
2
|
0
|
4
|
Din ve musiki ilişkisi, cami müziği ve tekke müziği türleri ve kavramları hakkında bilgiler, bunlar arasındaki ilişkiler; din musikisinin Türk İslam sanatları arasındaki yeri; klasik İslam müziğinden örnekler, din musikisi formlarına giriş ve bu formların icrasına dair temel bilgiler; dinî musikide bu formların kullanımı; ilahi formuna dair bilgi sahibi olma ve repertuvar oluşturma; Arapça ilahileri bilme ve repertuvar oluşturma; tevşihleri bilme ve repertuvar oluşturma; mevlit formunu bilme ve musikideki makamlara uygulama; Türk dinî musikisi formlarındaki öne çıkan bestekârları tanıma ve bu sahaya dair literatür sahibi olma.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0003 DRAMA VE MÜZİKLİ OYUNLAR
|
2
|
0
|
4
|
Drama ve müziğin oyuna uyarlanmasına yönelik genel kavramsal bilgiler, drama ve müziğin başlangıç noktalarının yaratıcılığa ve doğaçlamaya dayalı oluşu ve duyguların aktarım aracı olmaları nedeniyle her iki alanın da ortak yanlarına yönelik kavramsal ilişkiler kurma; sahne sanatları alanındaki disiplinlerin (müzikal, operet, opera, oratoryo vb.) müzikle ilişkisinden yararlanarak basit müzikal oyunlar hazırlama; yazın türleri olan şiirden, öyküden, destandan vb. yararlanarak müzikal etkinlikler hazırlama; örgün eğitimde kutlanan belirli gün ve haftalara yönelik etkinlikler hazırlama.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0004 EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ
|
2
|
0
|
4
|
Motif ve cümle yazma, bir dönemli şarkı formunda ezgiler yazma, prozodi kuralları, çocuk şarkısı yazma, okul şarkılarında iki seslilik (koşut 3’lü, koşut 6’lı, korno beşlisi vb.), kanon, çalgı eğitimine yönelik alıştırma, etüt ve ezgi yazma çalışmaları.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0006 MÜZİKSEL ORGANİZASYON VE İLETİŞİM
|
2
|
0
|
4
|
Kültür sanat etkinlikleri kapsamında yapılacak olan organizasyonlarda gerekli olan mekân, ekipman, ses, ışık ve görüntü sistemi gibi gereksinimlerin farkına varılması ve organizasyon sürecinde iletişim süreci yönetim bilgileri; müzik sektöründe görev alacak, etkinliklerde performans sergileyecek ve organizasyonunu yapacak olan bireyler, organizasyon süresince görev alacak elemanların temini ve yönetiminin sağlanması; etkinliklerin sevk ve idaresine hakim olmak, buna bağlı olarak müziksel organizasyonların gerçekleştirilmesinde gerekli teknik ve iletişim becerilerini kavramak.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0007 OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
Okul öncesi dönem çocukların müziksel gelişim özellikleri; okul öncesi dönem müzik eğitiminin amacı ve önemi; okul öncesi dönem müzik eğitiminin çocuğun sosyal ve duygusal, motor, bilişsel, dil gelişim alanları ile öz bakım becerilerine olan etkileri; okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım ve göstergelere ulaşmada müzik etkinliklerinin kullanımı. müzik etkinliklerinin planlanması ve uygulanması; okul öncesi müzik eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler; okul öncesi dönemde ortam düzenleme.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
2
|
0
|
4
|
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0010 TÜRK HALK MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİ
|
2
|
0
|
4
|
Türk halk müziğinde biçim-form ve tür kavramı; Türk halk müziğinde analiz yöntemleri; Türk halk müziğinde yer alan halay, bar, zeybek, divan, semah vb. türlerin yapısal analizleri.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0011 TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME
|
2
|
0
|
4
|
Türk Müziğinde çokseslilik çalışmalarının tarihsel gelişimi; tamperan sistemde makamların adlandırılması ve transpoze bilgisi; makamsal çocuk şarkılarına üçlü armoni sisteminde piyano ile eşlik oluşturma; İlerici armonisi hakkında genel bilgiler (akorların oluşumu, adlandırılması, çevrilmesi, kalışlar); İlerici armonisi kullanılarak dar serimde alt ve üst bölgede makamsal çocuk şarkılarında piyano ile eşlikleme çalışmaları.
|
Seçmeli Ders
|
MOS0012 TÜRK SANAT MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİ
|
2
|
0
|
4
|
Türk Sanat Müziğinde üslup kavramı; usul ve ritim, çalgısal eserler yapısal analizi (peşrev, saz semaisi, tasvir, methal, taksim, ara nağme, oyun havası, sirto, longa vb.); sözlü eserlerin yapısal analizi (kar, beste, semai, şarkı vb.).
|
Seçmeli Ders
|
MOS0013 VURMALI ÇALGILAR
|
2
|
0
|
4
|
Geleneksel Türk Müziğinde kullanılan vurmalı enstrumanların yapıları ve kullanım alanları hakkında kültürel anlamda eğitici bilgilerin verilmesi, basit ölçülerin oluşumu hakkında teorik bilgilerin gösterimi, basit ölçülerden oluşan eserleri pekiştirici parmak egzersizleri ve düzeye uygun etüt çalışmalarının yapılması; düzeye uygun verilen eserlerin ritim kompozisyonlarının oluşturularak seslendirilmesi; karma ölçülerin oluşumu hakkındaki teorik bilgilerin verilip örnekliyici eserlerle pekiştirilmesi, karma ölçülerden oluşan eserleri pekiştirici parmak egzersizleri ve düzeye uygun etüt çalışmalarının yapılması, largodan prestoya kadar olan ölçü hızlarında çalışmaların yapılması, düzeye uygun verilen eserlerin ritim kompozisyonlarının oluşturularak seslendirilmesi.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2001 MÜZİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
|
2
|
0
|
3
|
Müzik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; müzik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; müzik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının müzik öğretimine yansımaları; müzik öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; müzik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir müzik öğretiminin bileşenleri; müzik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2003 TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 1
|
1
|
2
|
3
|
Türk Halk Müziğini oluşturan temel felsefe ve ögeler; Türk Halk müziğinin tanımı, oluşumu; Türk Halk müziğinin gelenek ve kültürümüz içerisindeki yeri, kültürel aktarımı; Türk halk müziğinde temel kavramlar (kırık havalar, uzun havalar, karma ritimli ezgiler, türkü, vb.); usul kavramı (basit, birleşik ve karma usuller); Türk halk müziği perde sistemi (makam-dizi) ve aralıklar; basit makam-dizilerde seyir, deşifre ve solfej; basit makam-dizilerde seviyeye uygun farklı usul özelliği taşıyan dikte çalışmaları ve ezgi yaratma.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2005 BAĞLAMA EĞİTİMİ 1
|
1
|
0
|
1
|
Bağlama çalgısı hakkında genel bilgiler, müzik öğretmenliği meslek yaşantısında bağlamanın önemi, genel özellikleri; bağlamada akort ve çeşitleri, Türk müziği perdelerinin bağlamadaki yeri; bağlama çalmada temel davranışlar, doğru oturuş ve tutuş pozisyonu, sağ ve sol el tutuşları, tartımlarda seviyeye uygun etüt ve basit makam-dizi çalışmaları; basit makam-dizilerde (hüseyni, uşşak, hicaz, ..) basit ezgilerin çalınması, farklı usullerde eserlerin çalınması; bağlamada üst ve orta tel kullanımı.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2007 ÇOKSESLİ KORO 1
|
1
|
2
|
3
|
Koroda ses eğitiminin hedefleri doğrultusunda bireye, bedensel ve zihinsel olarak hazır olma, doğru duruş, bedensel gevşeme, esneklik ve ruhsal rahatlama alışkanlığı kazandırılmasına yönelik uygulamalar; birlikte soluk alma, tutma, denetimli ve rahat olarak verme, uzun ve kısa- kesik soluklar, farklı dinamiklerde soluk alıştırmaları; doğru solunuma dayalı olarak ses üretme, sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanma, rezonans bölgelerinde büyüterek zenginleştirme, koro ile kaynaşık ses elde etme çalışmaları; doğru, birlikte ve kaynaşık dil ve konuşmanın sağlanmasına yönelik ses-soluk bağlantılı diksiyon, artikülasyon çalışmaları; öğrencilerin ses genişliklerine ve özelliklerine göre gruplandırılmasıyla oluşturulacak ses grupları arasında (soprano, alto, tenor, bas) uyum ve tınıyı gerçekleştirmeye dönük alıştırmalar; ses grupları üzerinde ayrıntılı teknik ve müzikal; nota, cümleleme, ifade çalışmaları; düzeye uygun koro eserlerinde (kanon, tek sesli, iki sesli, üç sesli ve küçük ölçekli dört sesli ulusal ve uluslararası eserler) uygulamalar; koro kültürü ve koro disiplinine ilişkin temel konularda ve koro üyelerinin birbirleriyle ve şefle iletişimi konularında bilgi ve bakış açısı kazanma; eserin seslendirilmesinde ses gruplarının birbirleriyle ve koro şefi ile uyumunu sağlama (şefi takip etme, birlikte soluk alma/verme, soluk denetimini sağlama, kaynaşık ses üretme, anlaşılır konuşma, gürlük ve ifade); düzeye uygun ulusal ve uluslararası eserlerden oluşan, seslendirme/yorumlama etkinlikleri planlama ve gerçekleştirme (madrigal, koral, özgün ya da koro için çoksesli olarak düzenlenmiş Türk Müziği örnekleri vb).
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2009 ARMONİ VE EŞLİKLEME 1
|
2
|
0
|
3
|
Majör ve minör tonalite bilgisi; akorların oluşumu ve çevrilmeleri; dar serimde dört sesli, majör-minör akor bağlantıları (plagal, otantik, tam kadans) ve bu bağlantılarla piyanoda eşlik modellerini oluşturma, beş ses aralığındaki ezgilerin armonik analizi ve bu ezgilere piyano ile uygun çevrimlerde blok akorlar kullanarak eşlik oluşturma.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2011 BATI MÜZİĞİ TARİHİ
|
2
|
0
|
2
|
Batı müzik kültürünün geçirmiş olduğu evreler, tarihsel kökleri; Orta Çağ, Rönesans, Barok, Klasik, Romantik dönem ile 20.yy ve günümüze kadar olan süreçteki farklı oluşum ve gelişen akımlar; bu süreçteki Batı müzik kültürünün müzik teorisi, çalgıları, oluşan müzik türleri ve başlıca bestecileri; dönemlere göre farklılaşan edebî, mimari, siyasi ve sosyal özellikler ve birbiriyle olan sanatsal ilişkileri.
|
Zorunlu Ders
|
MOZ2013 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 3
|
1
|
0
|
1
|
Akordeon: Polka, Vals ve Tango müzik türlerinin yapısı ve bu müzik türlerinin popüler olan eserleri incelenerek kültürel alanda kazanımların sağlanması, bu müzik türlerinde kullanılan diziler ve ritmik yapılarla ilgili parmak egzersizleri ve etüt çalışmalarının yapılması, öğrenilen ritmik yapılarla birlikte iki el eş güdümlü çalabilme davranışının kazandırılması, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eşlikli eserleri seslendirme.
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2001 PİYANO III
|
1
|
0
|
2
|
Temel piyano tekniklerinden legato ve staccato tekniklerine ek olarak portato tekniği, uygun etüt ve eserlerle tekniklerin uygulanması. Dizi ve kadanslarla birlikte, pedal ve arpej çalışmaları. Düzeye uygun etüt ve değişik döneme ait ulusal ve evrensel eserleri çalma. Sonatin formunun tanıtımı, düzeye uygun sonatinleri çalma.
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2005 BİREYSEL SES EĞİTİMİ III
|
1
|
0
|
2
|
Birinci yılda öğrenilen doğru ses üretme, kullanma ve korumaya yönelik davranışları, ulusal ve evrensel ses eğitimi dağarına ilişkin eserlerde uygulayarak repertuar geliştirme. Sesi güçlendirmeye ve ses sınırlarını genişletmeye yönelik ses alıştırmaları ve ses etütleri çalışmaları
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2007 MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III
|
2
|
2
|
4
|
İkişerli, üçerli ve aksak ölçülerde üç diyez üç bemollü tonlar ile tampere rast, nihavent, kürdi makamlarında tek sesli ve iki sesli düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme ve yaratma uygulamaları, alterasyon, dominant yedilisi akoru temel ve çevrimleri, çözümleri ve uygulamalı çalışmalar.
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2009 KORO II
|
2
|
2
|
5
|
Ruhsal ve bedensel yumuşama ile birlikte solunumu güçlendirmeye yönelik çalışmalar Ses gruplarıyla soprano, alto, tenor, bas ses sınırları ve özelliklerine uygun olarak birlikte ve ayrı ayrı ses alıştırmaları. Belirlenen eserin teknik ve müzikal analizi ve eserin partilerini ses gruplarınca ayrı ayrı çalışma, birleştirme. Eserde ses gruplarının karşılaştığı teknik zorlukların çözümüne ilişkin çalışmalar. Eserin seslendirilmesinde ses gruplarının birbirleriyle ve koro şefi ile uyumunu sağlama, Sınıf düzeyine uygun eserler seslendirme
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2017 BİLGİSAYAR I
|
2
|
2
|
3
|
BİLGİSAYAR KULLANIMI
|
Zorunlu Ders
|
MUZ2019 TÜRK MÜZİK TARİHİ
|
2
|
0
|
2
|
Türk müzik kültürünün tarihsel kökleri. Orta Asya dönemi, eski göçebe kültürlerinde müzik ve çevre müzik kültürleriyle etkileşimler. Anadoluya geçiş, eski anadoluda müzik, batı asya, mezopotomya müzikleri. İslamiyetin kabulü, ortaçağ İslam dünyasında müzik. Eski grek müzik teorisi ve ortaçağ yazılı müzik kaynaklarında tesirleri. Osmanlılarda müzik teorisi, çalgılar, türler, başlıca besteciler. Osmanlı dönemi müzik yazmaları, saz ve söz mecmuaları. Türklerin balkanlarda yayılmaları, çeşitli müzik kültürleriyle etkileşimler ve yeni müzik oluşumları, batı ile artan ilişkilerin müzikteki yansımaları, Türkiyedeki ilk batılı müzik unsurları ve kurumları. Cumhuriyet döneminde müzik, Anadoluda çok kültürlü müzik yapısı, yeni müzik oluşumları.
|