|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
Okul öncesi eğitime ilişkin temel kavram, ilke ve kuramları açıklar. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ6
|
Türkçeyi okul öncesi çocukların düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ7
|
Okul öncesi çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlılığını geliştirir. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ8
|
Eğitim ve öğretimi çocukların ve toplumun ihtiyaçları doğrultusunda planlar. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ9
|
Etkin öğrenmeyi destekleyen öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini ilkelerine uygun biçimde uygular. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ10
|
Eğitim ve öğretimi okul öncesi eğitim alanındaki ulusal ve uluslararası eğitim programlarını temele alarak uygular. (TYYÇ- Beceri)
|
|
PÇ11
|
Çocukların gelişim özelliklerini, bireysel, sosyal ve kültürel farklılıklarını dikkate alan bir öğrenme ortamı oluşturur. (TYYÇ- Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ12
|
Çocukların öğrenme düzeylerini çoklu ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ13
|
Kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için iletişim araçlarını, bilişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)ar.
|
|
PÇ14
|
Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon becerilerini sergiler. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ15
|
İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ16
|
Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|