T.C.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
PROGRAM ÇIKTILARI
- Hekimlik uygulamalarının gerektirdiği temel ve klinik tıp ile sosyal ve davranış bilimlerine ait bilgi, beceri ve tutuma sahiptir ve bunları geliştirerek hekimlik mesleğini icra eder.
- Dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmaksızın hastalarına biyopsikososyal bir yaklaşımla sağlık hizmeti sunar.
- Hekimlik mesleğini icra ederken bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
- Sağlık halinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
- Tek sağlık kavramının bilincinde olur ve bu konuda yapılacak çalışmalarda ekip üyesi olarak rol alır.
- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun olarak hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek; tanı, koruma, tedavi etme, takip ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını güvenli, akılcı ve etkin bir şekilde yerine getirir.
- Hekimlik uygulamalarında kullanacağı alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur, birinci basamak sağlık kuruluşlarında kullanılan alet ve cihazları kullanır, temel ve acil tıp uygulamalarını gerçekleştirir.
- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevkini gerçekleştirir.
- Sağlık hizmeti sunumunda, hasta-çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurur.
- Sağlık hizmeti sunumunda, bölgesel ve küresel ölçekli fiziki ve sosyoekonomik çevreye ait değişiklikleri bununla birlikte hastaların bireysel değişimlerini göz önünde bulundurur.
- Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapar.
- Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
- Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar
- Milli ve manevi değerlere saygılı, mesleki değer ve ilkelere uyan, etik ve yasal uygulamalara uygun davranış gösterir.
- Sosyal güvenilirlik ve yükümlülük çerçevesinde toplum sağlığının geliştirilmesi için sağlık hizmeti sunumunu geliştirmeyi savunur.
- Birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm paydaşlarla işbirliği içinde planlayıp yürüterek sağlığın korunması ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
- Sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla sağlık politikalarının ve uygulamalarının; birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir.
- Mesleki uygulamalardaki performansını, kendi beden ve ruh sağlığı ile sosyal yönden sağlıklı olma halini korur ve geliştirir.
- Sağlık ekibi içerisinde örnek davranışlar sergiler ve liderlik yapar.
- Görev yaptığı sağlık kuruluşunda sağlık hizmeti sunumunda kaynakları; maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun yönlendirir.
- Sağlık ekibi içinde olumlu iletişime önem verir ve yeri geldiğinde ekip içinde farklı rolleri üstlenir, diğer ekip üyelerinin sorumluluklarının bilincinde olup buna uygun davranışlar sergiler.
- Hasta, hasta yakınları, meslektaşları, sağlık çalışanları ve diğer meslek mensupları ile kurum ve kuruluşlarla uyumlu, olumlu-etkili iletişim kurarak çalışır.
- Hastalığın tanısı, tedavisi, takibi ve rehabilitasyonu aşamalarında karar verme noktasında hastayı ortak eden bir yaklaşım sergiler.
- Bilimsel etik kurallar çerçevesinde; yeri geldiğinde farklı disiplinlerle de işbirliği yaparak topluma yönelik bilimsel araştırma planlar, yürütür ve elde ettiği bulguları toplum yararına kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin farkında olur, güncel literatüre ulaşır, eleştirel bir yaklaşımla eski-yeni bilgileri entegre edebilir ve edindiği bilgiler çerçevesinde sağlık hizmetinin kalitesini iyileştirir.
- Kanıta dayalı tıp ilkelerini, klinik karar verme sürecinde kullanır.
- Sağlık hizmeti sunarken, araştırma yaparken ve eğitim verirken bilişim teknolojilerini kullanır.
- Hastalığın tanı ve tedavisinde; akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanmanın önemini bilir.
- Bireysel yetkinliğini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
- İdari sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kişisel ve mesleki gelişmelerine katkıda bulunur.